Transportmakelaar
Transportmakelaar

10 tips om te besparen op je transportkosten

Je vracht boeken zoals je je vakantie boekt én met verschillende opties om uit te kiezen. Dat is in een notendop het gemak van het ssteem van De Transportmakelaar. Vanuit je eigen huis of kantoor en op een door jou gekozen moment. Transport gaat bij ons om maatwerk, elke behoefte is anders en kan op elk moment ook anders liggen.

We vinden het belangrijk dat jij je als ondernemer op je eigen werk kunt concentreren. Bovendien kunnen we ons voorstellen dat de vele verzendopties die er zijn ervoor zorgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom nemen wij de zoektocht graag voor je uit handen.

Kies je voor De Transportmakelaar als jóuw partij voor de verzending van je goederen? Dan ben je geen tijd meer kwijt aan uitzoekwerk zoals het vergelijken van allerlei informatie op verschillende sites. Dit doen wij voor jou. Door onze jarenlange ervaring zien wij de bomen wél.

We stellen je de juiste vragen. Wat zijn de eisen aan jouw verzending? Moeten je goederen meteen naar je klant, maar heb je nog niet in beeld wat dan voor deze verzending het handigst is? Ga je liever voor de goedkoopste optie of is snelheid juist belangrijker, en daarmee de prijs wat minder? We geven je advies op basis van jouw situatie.

 

Hoe doen we dat? Op www.transportmakelaar.nl vul je een aantal gegevens in die nodig zijn voor het bepalen van de juiste manier van verzending van je vracht. Vervolgens zijn wij aan zet om op zoek te gaan naar de beste optie. Ons even bellen in plaats van onze website te bezoeken is natuurlijk ook altijd een optie.

Na onze analyse maken we de verschillende mogelijkheden inzichtelijk. Daarom ontvang je van ons drie opties: de beste, snelste en goedkoopste. Bij alle opties zit een prijsopgave. Dit maakt jouw uiteindelijke keuze een stuk makkelijker.

Deze analyse bieden we je vrijblijvend en kostenloos aan. Heb je eenmaal gekozen en bevestigd? Dan nemen wij de verdere zorg van de verzending uit handen. We houden je altijd op de hoogte van het logistieke proces.

Daarnaast bieden we nog een andere service: de Transportscan. Deze scan vergelijkt, als je dat wil, de eerder door jou betaalde tarieven bij een andere transporteur met die van de tarieven van onze transporteurs. Vervolgens kijken we of we je een beter aanbod kunnen doen. Zijn de tarieven van de andere transporteur al scherp? Dan laten we je dat ook eerlijk weten.

10 tips om te besparen op je transportkosten

 

10 tips om te besparen op je transportkosten

Transport is voor veel bedrijven een behoorlijke kostenpost. Om je logistieke kosten te verlagen, kun je denken aan het wat vaker verzamelen van verzendingen en het efficiënter verpakken van goederen. Maar vergeet ook het belang van automatisering niet.

We hebben 10 tips op een rijtje gezet die jou kunnen helpen om te besparen op transportkosten

1. Verzamel de verzendingen
Dit wordt ook wel consolideren genoemd. Om zo goedkoop mogelijk te kunnen leveren, is het van belang dat de laadruimten van bijvoorbeeld vrachtwagens, bedrijfsbussen of boten goed worden benut. Dat kost je minder mankracht en transportkosten. Te vaak gebeurt dit nog niet en dat is zonde. Je kunt daarom beter zendingen voor verschillende klanten in één zending consolideren.

2. Verpak je goederen efficiënt
Natuurlijk wil je je goederen niet beschadigen tijdens het transport, dus bescherm je ze door ze goed in te pakken. Maar vaak pakken mensen hun producten te goed in, gebruikmakend van te veel materiaal. Kijk hier dus kritisch naar, wellicht dat je je goederen met minder verpakkingsmateriaal kunt vervoeren. Denk er ook eens over na om verpakkingsmateriaal te hergebruiken. Dat scheelt.

3. Analyseer de productbescherming van je verpakking
Stel dat je producten met regelmaat beschadigd uit het transport komen. Je kunt laten onderzoeken of de schade verpakkingsgerelateerd is. Het kan zijn dat een minimale aanpassing aan de verpakking al voldoende is om toekomstige beschadingen te voorkomen.

4. Gebruik verschillende vervoersmiddelen
Voor de ene zending is het belangrijk dat deze op de goedkoopst mogelijke manier wordt geleverd, voor de andere zending moet de levering juist snel. Kijk daarom goed naar welk transportmiddel hierbij past. Flexibeler worden in het gebruik van transportmiddelen kan je helpen om de kosten te compenseren.

Intermodaal transport is daarbij ook een optie: maak eens gebruik van een combinatie van bijvoorbeeld vrachtvervoer en spoorvervoer. Dat is het onderzoeken waard.

5. Plan op tijd om spoedtoeslagen te voorkomen
Een gedegen voorbereiding is belangrijk om niet voor onaangename verrassingen te komen staan. Als vrachtwagens ongecoördineerd aankomen op bijvoorbeeld fabrieksterreinen, ontstaan er files. Deze langere wachttijden hebben toeslagen en hogere transportkosten tot gevolg. Besteed ook aandacht aan eventuele taalbarrières, zodat je misverstanden zoveel mogelijk uitsluit.

6. Voorkom vergeefse bezoeken
Maak met de klant goede afspraken voor het leveren van de goederen. Als de chauffeur aankomt bij de klant en deze is niet aanwezig, dan is dat zonde van de kosten. Ook als de transportroute niet bereikbaar is, maak je onnodige kosten. Een goede voorbereiding aan de voorkant kunnen deze vergeefse bezoeken behoorlijk beperken.

7. Realiseer een zo effectief mogelijke handeling
Als je toch bezig bent met de beste oplossing voor het verpakken van je goederen, denk dan ook meteen na over hoeveel manuren je er nu eigenlijk mee kwijt bent. Dat geldt ook voor het misschien wel onnodig verplaatsen van je producten in het magazijn.

8. Automatiseer je logistieke proces
Om kosten en tijd te besparen, is automatisering erg belangrijk. Gegevens moeten up to date zijn en het is handig om te zien wat een klant eerder aan je heeft gevraagd. Om steeds handmatig dingen te moeten invoeren doet de productiviteit geen recht. Het vergroot ook de kans op fouten. Als je je zendingen kunt volgen vanaf het moment dat ze de deur verlaten tot het moment dat ze door de klant worden ontvangen, kun je in de keten bijvoorbeeld zien waar het goed gaat en waar niet. Zo weet je meteen waar je efficiënter kunt zijn.

Het verlagen van de verzendkosten is vaak het eerste waar je aan denkt als je je logisitieke kosten wilt reduceren. Juist op het vlak van automatisering kan er echter meer bespaard worden.

9. Zoek een partner die goede connecties met vervoerders heeft en hierdoor scherpe prijzen kan rekenen
Zoals De Transportmakelaar! We kunnen je helpen om je logistieke kosten te verlagen. We maken gebruik van een goed en betrouwbaar netwerk.

10. Doe de gratis transportscan
En last but not least: schakel de transportscan in op onze website. Deze scan geeft je een eerlijk advies over je huidige transporttarieven.

Wanneer je tussen wal en schip valt met je vracht

Het aangaan van een (contractuele) samenwerking met een vervoerder is vaak wat omslachtig als je niet regelmatig een vracht te verzenden hebt. Eerst ben je tijd kwijt met het zoeken naar een bedrijf dat aansluit bij jouw wensen. Daarna moet je ook nog eens de aanbieders gaan vergelijken en eventueel bezoeken.

Hier gaat kostbare tijd mee verloren. Dat is echt zonde als het om een incidentele vervoersopdracht gaat. Gelukkig hoef jij dat uitzoekwerk niet te doen, want dat doen wij voor jou.

De Transportmakelaar biedt flexibele transportoplossingen, zowel voor een incidentele zending als een structurele. Je zet ons aan zet om afhankelijk van jouw wensen de gunstigste of snelste optie voor je zending uit te zoeken. Wij gaan vervolgens aan de slag om de beste vervoersoptie voor jouw goederen te regelen.
Ons online systeem op www.transportmakelaar.nl linkt jouw vrachtwensen aan de geschiktste vervoerder uit ons netwerk. Heb je dus een zending die je eenmalig wil vervoeren, zonder rompslomp? Geen probleem.

Transportmakelaar - LTL Wanneer je niet altijd een volle truck lading hebt

Kosten besparen door mee te liften
Doordat ongeveer de helft van bijvoorbeeld vrachtwagens (half)leeg rijdt, is er capaciteit genoeg om jouw zending op een van zulke ritten ‘mee te laten liften’. Deze vrachtwagens worden vaak voor meerdere zendingen ingezet, zodat ze met een volle laadruimte de weg op kunnen.

We werken in ons netwerk met betrouwbare leveranciers die ruimte hebben om kleinere zendingen mee te nemen. Je kunt ervan op aan dat we daarbij voor de laagste tarieven en/of de snelste optie zorgen.

Uw vracht boeken zoals u uw vakantie boekt

We horen het regelmatig: de tijd vliegt. We hebben veel te doen en wíllen ook veel doen, zowel qua werk als privé. Maar we willen toch ook de tijd vinden om die ene vakantie of dat weekendje weg te boeken. Daar moeten we dan best even wat voor uitzoeken. Of niet?

Gelukkig zijn er zoveel vergelijkings- en boekingssites die ons met een paar selecties en filters snel op weg helpen in deze zoektocht. Grote kans dat u hier al eens gebruik van heeft gemaakt. Bijvoorbeeld bij het boeken van een vlucht: met het ingeven van slechts een paar van uw wensen en gegevens verschijnen er binnen no time allerlei opties op het scherm. U kunt in één oogopslag gaan vergelijken: welke optie is het goedkoopst en welke het snelst? Het ligt er maar net aan waar uw behoefte ligt.[

Of als u zoekt naar een hotel of appartement: welke wensen heeft u? Dicht bij het centrum van een stad of ín het centrum? Liever juist wat meer in een rustiger gebied? U geeft uw wensen vanachter uw scherm aan en het syteem genereert opties zodat u kunt gaan vergelijken. Makkelijk en snel!

Waarom zou dit bij de zoektocht naar de beste optie voor de verzending van uw vracht anders zijn? De Transportmakelaar neemt namelijk deze zoektocht voor u uit handen. Moeten uw goederen naar uw klant, maar heeft u weinig tijd om zelf uit te zoeken wat voor deze verzending het handigst is? Gaat u bijvoorbeeld voor de goedkoopste route of is snelheid juist belangrijker? Vanuit uw huis of kantoor voert u op onze website een aantal gegevens in die nodig zijn voor het bepalen van de juiste manier van verzending van uw vracht. Wij gaan vervolgens voor u op zoek naar de beste optie. 

Hoe doen we dat? U gaat naar  de pagina "vracht boeken" en u voert enkele noodzakelijke gegevens in. U ontvangt van ons altijd drie opties: de beste, snelste en goedkoopste. Bij alle opties bieden we u een prijsopgave. Heeft u eenmaal gekozen en bevestigd? Dan nemen wij de verdere zorg van de verzending van uw vracht uit handen. 

U bent dus geen tijd kwijt aan telefoontjes, bezoekjes aan een kantoor, het vergelijken van allerlei versnipperde informatie of wat dan ook. Uw vracht boeken zoals u uw vakantie boekt: vanuit uw eigen omgeving op een door u gekozen moment. Zodat u zich als ondernemer op úw werk kunt concentreren.

CO2 reductie in de transport

Noodzakelijke reductie CO2-uitstoot leidt tot innovaties in de transportsector

Vóór 2030 moet de CO2-uitstoot in Nederland met ongeveer de helft omlaag. Deze doelstelling komt voort uit het Klimaatakkoord en is vervolgens vastgelegd in het regeerakkoord. De hoeveelheid uitstoot van CO2 is een van de belangrijkste oorzaken van de klimaatverandering en het is noodzakelijk dat alle sectoren aan de reductie hiervan een bijdrage leveren.

Als er één sector is die kan bijdragen aan de reductie van de CO2-uitstoot, is het de transportsector. Het gebruik van fossiele brandstoffen in deze sector is nog te hoog. De talloze innovaties die zich concentreren op onderzoek naar – en het gebruik van – andere brandstoffen dan de fossiele brandstoffen stemmen echter positief.

CO2 reductie in de transport

2-uitstoot door in het transport bijvoorbeeld meer gebruik te gaan maken van elektriciteit, waterstof en biobrandstoffen zoals transportbrandstoffen op basis van afval of zeewier. Maar ook investeringen in logistieke innovaties zijn nodig om de klimaatdoelstellingen te realiseren.

Voor het lange afstand vervoer blijven fossiele brandstoffen de komende decennia nog wel noodzakelijk. Diesel is naar verwachting nog lang nodig om in de energiebehoefte te voorzien. Dat lijkt dan weer niet heel duurzaam, maar er komen steeds meer dieselbrandstoffen op de markt die het klimaat minder of zelfs helemaal niet belasten, zoals diesel die gemaakt is van afval- en restgrondstoffen.

Nederland heeft de primeur van de eerste fysiek bio-LNG van brandstofleverancier Rolande: een volledig biologische brandstof die gemaakt wordt uit (ISCC-)gecertificeerde afvalstromen, zoals organisch huishoudelijk afval, mest, slib en landbouwafval. Dit resulteert net als bij het gebruik van groene waterstof en elektriciteit in een CO2-reductie van praktisch 100 procent ten opzichte van diesel.

De ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Wij zijn in ieder geval nieuwsgierig naar alle innovaties op dit gebied en wat dit voor uw transport en dan vooral de tarieven gaat betekenen. De Transportmakelaar houdt de ontwikkelingen daarom nauwlettend en met interesse in de gaten.

 

Bronnen: websites TNO en TLN

Digitaal vracht boeken in een versnelling door Coronacrisis

Het coronavirus heeft op alle fronten een grote impact op onze samenleving. Waar in het begin de aandacht vooral op het borgen van ieders veiligheid lag, gaat het gesprek nu steeds vaker over de economische gevolgen van de coronacrisis en de behoefte aan een nieuwe manier van werken.

De noodzaak tot meer digitaal en online werken is groter dan ooit. Velen hebben bijvoorbeeld het advies gekregen om zoveel mogelijk vanuit huis te werken. Dit gebeurde al, maar we beseffen dat deze manier van werken blijvend is. Het steeds meer digitaal communiceren en (samen)werken is door de coronacrisis het nieuwe normaal geworden. Het gaat niet alleen om het goed kunnen faciliteren van het thuis werken, maar vooral ook om het nagaan hoe producten en diensten aangeboden kunnen worden via goed ingerichte gedigitaliseerde systemen.

In de logistieke sector heeft de coronacrisis druk achter dit proces gezet. De wens van opdrachtgevers is om zoveel mogelijk online gegevens te kunnen opvragen, vracht te plannen, de kosten inzichtelijk krijgen en vervolgens meteen online te kunnen boeken. Aan de kant van de vervoerders is bijvoorbeeld vooral behoefte aan het minder tijd kwijt zijn aan administratie en controles. Het vergt aan beide kanten nieuw ingerichte, geoptimaliseerde systemen die klaar zijn voor de toekomst.

De opdrachtgevers staan aan het roer in de keuze voor de voor hem beste oplossing voor het verzenden van zijn goederen via een toegankelijker en transparanter systeem. Met behulp van ons online boeksysteem kunnen ze bij de Transportmakelaar hun vracht in drie eenvoudige stappen regelen: gewoon vanuit huis of vanuit kantoor. De opdrachtgevers bepalen in elk geval wat voor hen van belang is. De ene keer moet een vracht op tijd zijn, de andere keer is snelheid minder belangrijk dan de manier van vervoeren. Ze kiezen welke optie voor hun vracht op dat moment het belangrijkst is. We ondersteunen onze klanten daarin met online advies. Na het boeken nemen we alle zorg uit handen en houden we hen op de hoogte van de status en locatie van het transport.

We werken met betrouwbare leveranciers met wie we jarenlange ervaring hebben. De Transportmakelaar biedt klanten maatwerk en een efficiënte, optimale logistieke oplossing voor welke transportbehoefte dan ook. Via alle kanalen staan we in contact met de klant én met de vervoerders.

Looma en Transportmakelaar bundelen krachten tijdens en ná de coronacrisis

ROOSENDAAL – Het coronavirus houdt iedereen in z’n greep. In alle opzichten worden er verliezen geleden. En toch is er een lichtpuntje. Mensen slaan massaal de handen inéén en zoeken verbinding met elkaar. Ook op zakelijk gebied. Een mooi voorbeeld daarvan zijn transportmakelaar Gijs de Bot en verpakkingsspecialisten Robert Breedveld en Pieter Dekker. Sinds kort zijn zij een samenwerking aangegaan. “Door krachtenbundeling bereik je zoveel meer dan alleen”, pleiten de heren. “Juist in deze crisis willen we dat statement maken.”

Robert Breedveld, die ook namens zakenpartner Pieter Dekker het woord doet, en Gijs de Bot hebben weliswaar hun zorgen over het coronavirus, maar weigeren letterlijk en figuurlijk om bij de pakken neer te zitten. Looma, door Robert en Pieter nog maar twee jaar geleden opgericht, houdt zich namelijk vooral bezig met op- en overslag, ompakken, etiketteren en stickeren van goederen. De loodsen aan de Hoge Bergen staan normaliter bomvol pallets waar de jongeren die er werken mee aan de slag kunnen. Uit veiligheidsoverwegingen zijn deze werknemers nu naar huis gestuurd. “Ik wil hun gezondheid niet in gevaar brengen”, verduidelijkt Robert. “De opslag gaat wel onverminderd door.” En hoewel ook Gijs de gevolgen van het coronavirus merkt, vinden de meeste van zijn transporten gewoon plaats.

Een nieuw avontuur
Ondanks hun onafhankelijke successen, zijn de drie ondernemers toch een nieuw avontuur samen begonnen. Waarom eigenlijk? “Alle drie zijn we trots op Roosendaal”, begint Gijs zijn uitleg. “Robert en ik kennen elkaar uit de politiek en zowel op dat vlak, als persoonlijk én zakelijk klikt het tussen ons. Een beter startpunt voor een samenwerking is er niet. We kunnen elkaar alleen maar versterken. Ieder van ons heeft een eigen netwerk, een hele hoop kennis en kunde in huis. Allebei zijn we logistieke dienstverleners, die voor kwaliteit gaan en flexibel zijn. Ieder van ons heeft een eigen specialisme: ik lever alle goederen veilig en professioneel af, overal ter wereld, en Looma kan ze opslaan en eventueel verwerken tot compleet afgewerkte orders. Dus naast alle overeenkomsten, vullen we elkaar ook nog eens aan.”

Denken in mogelijkheden
“Daarbij komt dat Gijs, Pieter en ik graag een steentje bijdragen aan de leefbaarheid van Roosendaal en aan de maatschappij in het algemeen.”, springt Robert daar op in. “Wij denken in mogelijkheden en niet in beperkingen. Die zienswijze heeft tot de oprichting van Looma geleid. Pieter en ik wilden jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt een zinvolle daginvulling bieden, een idee dat vorig jaar nog is beloond met de Rabobank Grow Award. Hier werken trouwens ook mensen zonder dat zogenaamde rugzakje en juist die combinatie blijkt ijzersterk. Omdat zowel Pieter als ik naast Looma nog een bedrijf runnen, namelijk Uitgeverij Apprentice en Kraftwell, kan de focus van Looma volledig liggen op die maatschappelijke functie. Mooi om te merken is dat grote merknamen uitgerekend daarom voor ons als partner kiezen. Want doordat zij indirect deze jongeren steunen, krijgt ook hun imago een boost.”

Eén en één is drie
“Door te delen, kun je vermenigvuldigen”, vat Gijs hun boodschap samen. “Voortaan kan ik naast transport ook opslag bieden en omgekeerd kan Looma nu ook transport bieden. Eén en één wordt op die manier drie. We doen dit echt samen, zoals we ook samen deze coronacrisis het hoofd moeten bieden. Ook nu liggen er kansen. Tijd voor bezinning. Verbinding zoeken, moeten we niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Dan kunnen we samen nog zoveel bewerkstelligen. En wordt Roosendaal alleen nog maar mooier en leuker dan het al is…”

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram